måndag 8 februari 2010

In i dimman....

Imorse när vi vaknade så var det strålande sol, det känns skönt när det är så kort tid kvar här. Nu vill vi bara ha några sköna dagar i solen men vad hände. När vi åt frukost så kom en tjock dimma rullandes in från havet, och gjorde sikten nästan obefintlig.
Ann var envis och hon gick ner och la sig på stranden medans jag och småtjejerna gick till frissan för att göra oss fina inför hemkomsten. Som tur var så lättade dimman efter lunch så då blev det några timmars stekande.
På eftermiddagen så åkte jag själv hem för att hämta löpardojjorna och då kom vår kompis Koalan gående på vägen bredvid där vi bor, det var kul att träffa honom igen för han har hållit sig borta nu den senaste tiden, när jag pratade med våra husvärdar så berättade de att de hade vaknat i natt av att det var någon som gick på altanen men det lät inte som människosteg så de gick ut för att titta och då var det koalan som kom och hälsade på, något som man kommer att sakna när man kommer hem är alla vilda djur som man har runt omkring sig här.
Imorgon så ska vi ha picknick med vår värdar ute i skogen på kvällskvisten, ska bli riktigt trevligt och kul att se vad de brukar packa i picknick korgen också. Det känns lite sorgligt att behöva lämna Lorne i övermorgon men vi kommer ju iallafall att få träffa våra värdar nästa sommar när de kommer och ska bo hos oss istället.
Välkommen in i dimman.

Det var inte bara dimma som hade leta sig in på stranden utan också drivor av sjögräs. Såg så där ut...


Då såg badvakterna bättre ut igår istället ;-)

Jag får fortsätta mitt inlägg imorgon igen för uppkopplingen spökar....

Inga kommentarer: