fredag 22 januari 2010

Bodyboard ett nöje för hela familjen

Anders hade tänkt att hyra en bräda för att öva på surfingen här nere, men allt är så himla dyrt. Istället tänkte vi investera i en egen bodyboard, som vi kan ha glädje av hela familjen. Råkade yppa det för våra trevliga värdar och då visade det sig att de har tre st! Dessa har vi nu haft glädje av i dagarna två, när vädret har blivit lite bättre. För tillfället sitter vi ute på terassen och det är jättevarmt... skumt.... men det är väl precis som de säger, här kan man tom ha fem årstider på EN endaste dag. Jag föredrar dock detta väder!

I Hervey Bay var vi beroende av annanas, här är det mango. Kan man någonsin få dem så här goda i Sverige? Eller har jag helt enkelt inte upptäckt dem tidigare? Så här ser frukosten ut här.


Koalan som tidigare satt i ett träd nära, på andra sidan vägen, flyttade igår SKITNÄRA, till ett träd precis brevid vårt hus. Tyvärr tyckte han att det var lite jobbigt med all uppmärksamhet, så han flyttade över vägen igen. Men vi kan fortfarande se honom genom sovrumsfönstret... sååå coooolt!!


Det här med bodysurfing visar sig vara fantastiskt kul. Att ligga där ute och vänta på den perfekta vågen som ska ta dig hela vägen in till stranden. Det tycker tom jag är kul, något som verkar vara lite konstigt för aussisarna. För igår när jag precis kommit in på en sån där perfekt våg kom en liten tjej fram till mig och frågande "what are you doing??" Jag "Ehh...what do you mean???". Förstod inte då, sen kom hon fram en gång till och frågade om jag tyckte det var kul. Självklart! Sen såg jag mig omkring och såg att det bara var män och små barn som guppade där ute. Varför då?? Det är ju skitkul!


My har varit en hejare på bodysurf, med en tillräckligt bra bräda, en bra våg och absolut ingen vikt verkar man kunna komma hur långt och hur snabbt som helst.


För en liten människa funkar brädorna även för lite mer traditionell surf, Meja övar. "Mamma, det här var väl en bra våg"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt råd är att ni ska lapa sol så länge ni kan.....kram Monica

Anonym sa...

Hej My o Meja =)
Här sitter vi o ser hur bra ni har det i värmen! Vi undrar vad Meja har runt sin handled när hon ligger på surfingbräda? Barnen har olika gissningar. Många kramar från kompisarna på Kompassen