söndag 31 januari 2010

Skön dag!

Säkert varmaste dagen sedan vi kom hit. Jag och Meja gick upp först och packade i ordning matsäck till stranden. När My och Anders vaknade åkte vi ned för att äta frukost ute. Försökte först på Surfklubben, men de serverade inte frukost där. Då gick vi till närmsta restaurang. Jag tog kall buffé och Anders även varm. Vilket skämt! Min gick på 150 kronor, och vad fick man?? Rostbröd med sylt eller sirap, gröt och fruktsallad. Fruktsalladen var iofs jättegod, men 150 kronor. Nä, ifortsättningen blir det nog frukost hemma. Blir mycket för 300 kronor.

Resten av dagen tillbringade vi på stranden, helt underbart. Framåt eftermiddagen blev det lite molnigt så då åkte vi hem. Jag la mig och läste på sängen. Efter en stund hörde jag vår värd Hadyn komma in och prata med de andra. Jag gick upp strax efter men då hade han redan gått. Vart är pappa? frågade jag My. Han är ute och springer. Men träffade han inte Hadyn, frågade jag. Neej, han hade redan gått men jag sa " Mummy sleep" sa My.      Haha... tur att hon har lärt sig lite engelska.
Igår kväll fick vi besök av en liten, eller ganska stor förresten, Opossum. Har inte sett någon sedan vi var i Hervey Bay. Där emot kom vi ihåg vad de gillade....

Vindruvor, och det gillade även denna. Där emot har vi blivit avrådda från att handmata dem eftersom de har så väldigt vassa klor. Även om de inte menar att skada, så kan de råka...

Handmata får vi där emot göra med "våra" papegojor. Riktigt mysigt att de kommer så fort man är ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken liten tuffing du är Meja som vågar mata papegojan ur din hand
/farfar

Mattias Östmar sa...

halloj! Ja, riktigt modigt av dig Meja!
ni glömmer väl inte att slå på Skype om kvällarna när ni har datorn på - jag går in och kollar om ni är online kring 11-snåret svensk tid när jag har en lucka.

krama alla!